Thursday, January 28, 2010

Pekung yg selama ini ditutup rapi

Hollla............


Aku xtau mau update apa sudah ni. Sbb tu la lama blog ni terbiar sepiiiii...... Penat la ko meRefresh auntie erra ku sayang. Hahaha.... Byk jugak aku taip tp bila mo publish, aku trasa post tu semua sungguh mcm *&^%%$#! Arghhhh.....

OK.. baik la.. Post ni aku akan publish jugak walaupun apa terjadi selagi line internet masih ada. Oleh sbb aku xda benda mo cerita, mari aku membuka pekung d dada yg tersimpan lama. Jgn risau aku xbukak pekung d dada orang lain, xmengumpat org lain kecuali mengumpat diri aku sendiri. Urghh!

Semua org dgr cni!!!

Aku sekarang adalah GEMOK!


Selamat tinggal maxi2 ku yang d cintai. Suda xmuat uol! Serius merius ni!! Sebab tu sekarang ni jaraaaaaaaang2 ko tgk aku pakai maxi. Ada yg tersekat d dada. Ada yg bole pakai tp lepas tu badan mcm apa lah.

Konzen's 2009 Annual Dinner.


Ada la jugak aku pakai maxi baru2 ni. Kantoi la pulak kalau cakp xpakai sbb baru jak upload d facebook last week. Tp ini jak la yg muat. Kain jenis cotton so xla nampak sgt body aku yg smakin cantek tu.



Muka ku suda bulat!


Seiring dgn perKEMBANGan semasa, muka ku pun terus mengembang jugak. Walaupun dulu muka ku ni xlah berbentuk bujur sirih sgt pun tp bole la.... kampung2. Hari tu, Addy duduk d kerusi n aku berdiri la konon2nya sambil bersembang manja suami isteri, tiba2......

Eh! Baby xpayah tunduk pun bole nampak double chin.

Urghh.... sentap! Lelaki yg aku harap sentiasa memuja dan memuji kejelitaan aku walaupun sampai umurku 100thn memilih utk berkata benar. Syabasssss bette!


swaktu muka blum bulat lagi. Tp dahi tetap jendul sbb org jendul itu pintar!


Swaktu masih feeling2 muka adalah slim.


Sekarang aku xpayah la buat2 pipi kembung mcm ikan buntal tu, mmg suda buntal!


Hikmahnya, aku suda xbole pakai baju xda lengan lagik. Sbb lengan menggeleber sana cni situ sinun. Lebihan daging d bawah ketiak tu kalau bole masak kicap mmg suda ku hidangkan utk c Addy.

Sewaktu segalanya perfecto! Perut xmuncit! muka xbooolat!


Ni misti ko mau mengumpat aku la ni kan ckp aku c kurus yg mengada ngada kan!! Ckp aku saja jak membesar besar kan cerita yg mcm small matter ni kan!! Hakikatnya aku mmg besar skrg ni!!!

Bukti nya:

1) Baju suda bole berkata-kata.

Tiap2 pagi aku akan berdiri depan almari dan mencoba byk baju tp akhirnya pasrah dengan ketentuan tuhan yg aku suda xbole pakai baju yg ada shape badan tu. Sebab lemak2 riang ria melompat lompat d pinggang. Sekarang baju semua pesen makcik2.

Jacket aku skrg xbole butang beb. Bukan xbole butang jak, depan dia tu x bole drapatkan!! Huarghhh! Seluar jeans yg dulu aku ari2 pakai p Intel skrg ni masuk tahap paha jak. Ada yg bole sarung tp xbole zip. Ari tu aku tensen kuar xzip suar jeans. Voley???

Skarang ni aku p kerja pakai baju yg sama jak everyweek n suar pun ada 3helai jak muat. Itu pun xtau sampai bila bole sarung. Urghh! Padan muka aku sbb selama ni pakai baju saiz kanak2!



2) Komen org

Ari tu aku balik tawau, kebetulan ada kenduri kawen. Nah! satu kampung cakap aku gemok!

Raja (tech) turun daripada Penang, puji aku cantek!! Hebat!! Lepas tu..........

Dewi, Raja cakap hang dah gemok skrg! Hang x p exercise kah??

Grrrr...........




Its time to reveal the truth. yeah!! Dewi akan stop merepek!!


jeng jeng jeng
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Tara!!!!!!!!!!!!!!


Eh! gmbr ni mcm masih kurus. Mengada-ngada la dewi ni tau. Jgn kawan dia. Dia tipu kita!! Dasar bimbo!!!
(bukan sis bimbo yg sedang berbahagia dgn perut boroi nya itu. hi sis BIM!!)

Gmbr di atas adalah ilusi... should i say ilusi baju? hahaha.. baju tu makes me look slimmer. X sia2 aku beli ko mahal2. Epppp! ini cerita baju kah cerita gemok ni? Cepat la! Xsabar aku mo tgk c dewi yg gemok tu. cepat!!! cepat!! Sabarla.... gmbr di atas tu di ambil SEHARI sebelum gmbr yg bakal membuatkan anda memandang serong kepada aku selepas ini.


NAH!!!
AMBIK LAH!!!

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*





INI SEMUA GILA!!!




c G.E.M.O.K,

Friday, January 22, 2010

Bersiaran dr TM office.

Haloooo........

Skarang aku TM office. Mo mengamok hari ni. Install dari bulan brp tah tp baru dpt modem last week. Bila bil dtg, mak kau sampai RM300++. Ko jaga ko budak akan serve aku nnt! Ko tau la nasib ko. Aku suda tgu d cni for 1hour n blum kena layan2 lagik. Tadi aku dtg no 4029 padahal nombor aku 4033 jak pun.

Gila la!!

Nasib baik ada internet free d ni. Bole check2 blog org. Mau log in FB tp malu la pulak.

Ya ampun! apa pulak ada budak pakai baju tadika mcm chibi maruko ni berdiri diri d tepi aku ni. Kalau bdiri jak x pa. Mungkin dia kagum dgn kejelitaan aku yg bmuka ketat ni. Tp budak ni siap sepak2 kerusi aku pulak.

Jgn harap aku mau bagi ko main internet ni slagi nombor aku blum kena panggil!



Eiii... xsabar nya aku mo mengamok!! Tua suda aku menunggu ni.



p/s: i wont b going to attend the company annual dinner. sob sob.... sbb nya diorg suruh aku mengCARPOOL dgn colleague aku dari KL ni. Tp colleague aku mau singgah kampung dia ipoh. Abis tu aku???? Xpa la... Xdpt la aku bergaya tahun ni. Xdpt la org opis aku tgk kegendutan aku skrg. Aku menunggu pengumuman BONUS jak.



Ok la... aku mo mengisi masa lapang dgn mengisi form yg markah2 pasal service tu dulu. AKu bg terbaeeeek punya.





The Lost World of Tambun

Hoolaaaaaaaaaaa...........


Sambil layan 'wonder girl - nobody nobody but u... *clap clap* nobody nobody but u *clap clap* mari la aku membuat entry d sini. trasa mo buat entry sambil menyanyi la pulak.

Lost World of Tambun!

Lost world d buka everyday sampai 5pm. Except on Friday and Saturday bukak sampai 9pm sbb ada hot spring.

The entrence!

Ini time cuti sekolah maka ramai btul org d situ. Dalam ramai2 org yang mcm menghantar jemaah haji tu, ada pulak terselit couple org putih d situ. Hahaha... sesat kah apa.

Entrence fee:

Adult -RM30
Kids - RM20

Kira murah la kan sesuai dgn apa yg ada dlm tu. Kalau theme park d gold coast tu AUD67/park tau. Kalau aku buat modal beli baju maharanilicous pun lumayan suda tu. Chewah.... Padahal aku jugak yg buruk lantak ambil gmbr d sana dulu. Tapi kami lucky ada org bg kertas diskaun. RM19 only for adult and 1 kertas ni bole beli 6tiket lagi tau.


i love discount!!

Diorg ada sedia loker utk ko letak segala tok nenek barang yg ko bawak while ko bergumbira berenang renang ke tepian, berpelampung pelampung ke hulu hilir. tp loker tu kecik jak la. Ada dua type of locker, multiple times locker atau one time locker. Harga sama jak RM10. So better amik multiple times kan. Bole bukak tutup locker tu sampai ko puas hati sbb bayar rm1o tu..... Tp duit tu kena tukar ke token dulu ya.

Ni makcik demo cara guna ya! lebih2 ko p sana sendiri..


Fish pond.

D sini ada tasik yg ada byk ikan rakus. Ko bole la feed ikan tu. Makanan ikan ada jual for only RM1. Suka mak!! maklum la dulu d ostolia xmampu mak mau mengeFEED ikan2 d sana. Eh! dia ni x abis2 ostolia. Mcm dia jak pernah p sana.. Kira hebat sgt la tu!

T__T
Apa bole buat... itu lah tmpt paling JAUH mak pernah pegi. sexited lebih ckit.

Addy suruh feed ikan tu dgn tgn. Gila ko... kalau ikan tu mcm kucing xpa jgk. Ni mcm piranha. Xpasal pasal tgn ilang. Kebulur btul ikan ni.


Ikan rakus!!!




Petting Zoo

Tempat ni serius best! Lagi2 utk budak2. Golongan veteren mcm aku pun bole hilang ingatan d sana. Feeling2 cute uol! D sini ko bole la sentuh2, pegang2, gentel2, gomol2, ramas2 sepuas hati binantang2 ada. Lepas ni abis la ko sbb anak2 ko merengek mintak beli pet. Padan muka ko gatal sgt p cni. Hahaha...

C Addy kesukaan main longkang fishing. Terbongkok bongkok d tepi longkang. Aku main dlm 2minit jak sbb ikan2 tu walaupun zahirnya byk tp bila ko try scoop... haram xdpt. Aku time tu mau bom jak. Puas hati aku. Blagak sgt ikan tu xmo bg aku merasai kegembiraan seorg nelayan longkang. Mcm la aku ada hati pun mo mkn diorg. Anyway, its fun tp bikin geram!



Ada byk lagik la binatang yg ko bole gomol d cni. Mcm gmbr d bawah. Ular tu pun relax jak lepak atas simen. Aku pulak yg tkejut tgk kelepakan dia. Geli aku mo pegang.



Amusement park

Ada 4 jak rides pun d cni. Itu pun 2 under maintenance. mcm la xda time lain mo buat maintenance kan?!!. Buat la time malam kah... Spoil betul. Xpasal2 aku xmain satu pun benda alah ni sbb kemalasan mengeQ. Ambil gmbr jak utk tontonan kamu jak. Cheh! gatal feeling2 artis.


The nature.

D cni ada gua2. Ada yg sebelah amusement park, ada yg kena menhiking dulu baru jumpa. Tp kalau hiking d cni ada extra charge RM30 ya. Jgn main redah jak. Nanti ko hilang xda org p carik ko. Ada jugak air terjun lite2 tp xbole mandi. Kura2 jak bole mandi, berenang, menyelam d situ. Ko stakat bole amik gmbr jak. Jgn lebih2.

Gua yg dekat dgn amusement park tu nama nya gua kempura. Dlm tu ada kerusi, stage n konon2 misteri nusantara la. Ada batu2 bentuk gajah la, hati la, bla bla bla ... sooooooo lame!



The patung2...

Aku pun xtau mo cerita apa ni. Aku tgk patung2 ni trasa main game ZUMA!


Jika soalan anda, adakah berbaloi drive jauh2 utk main air d sana??

Xjugak! kalau rumah kau dekat Sunway lagoon tu baik ko p sunway lagoon jak. Lagipun d cni rides ckit. Game air pun ada 2 jak. Itu pun kena berbaris mcm amik gaji d atm time gaji. Ya ampun!! lama lagik gaji!! duit ku dhujung nyawa suda sampai baris d atm pun xmampu.


T__T

Tp kalau ko terpegi ipoh bole la p sana. Lagipun jauh lagi murah drpd Sunway lagoon. and the petting zoo adalah terbaeek!




x.o.x.o

Tuesday, January 19, 2010

Ruangan serba tahu.




Ke hapadan puan serbatahu,

Saya adalah wanita yg baru sahaja melangkah ke alam rumah tangga. Xda la baru sgt pun puan, adalah dlm 5bulan mcm tu. Sebelum ni saya belum pernah berumah tangga cuma menumpang d tangga rumah org jer sbb mau mengumpat. Tp itu dulu la, sekarang ni duduk aparment mana ada org melepak d tangga lagik. Takut terserempak dgn org beromen katanya. Eh! tp itu bukan masalah saya sekarang. masalah saya bole dbaca d perenggan seterusnya.

Macam ni puan, sebelum kawen saya ni xpernah ambil kisah hal2 masak memasak ni. Mak saya pun xpernah suruh saya masak. Tp jgn salahkan mak saya ya, dia cuma sayang sgt dgn anak perempuan nya yg satu ini. Kejap ya puan, air mata saya terjatuh pulak. Malu nya! sbb skrg ni d kopitiam.

Ok.. saya sudah ok. Soalan saya adalah berbunyi (sila baca dgn kuat utk efek bunyi):

Berapa lama kah makanan yang sudah d masak bole dsimpan di dalam peti ais sebelum is bertukar menjadi basi?? Contoh mknn nya adalah seperti berikut:

1) Nasi yang sudah masak. Konon2 mau buat nasik goreng utk breakfast tp kadang2 bgn lambat so tiada la makan. Bole kah kalau sy simpan utk sehari lagik?? Atau tambah lagik sehari?? mana la tau bgn lambat secara berturut turut. Baru kawen la katakan.

2) Cili giling. Saya tau diorg ada cop expiry date d situ. Tapi kalau sehari saya cuma cedok sikit2 jak utk masak, so yg belen2 tu berapa lama bole tahan?

3) Mcm mn dgn ayam fresh dari pasar? Ketam? Udang? Bole kah dsimpan sampai sebulan?



hmmm..... rasanya itu sahaja kot yg saya mushkil skrg ni. kalau ada lagik nnt saya layang kan warkah kepada puan lagi yer. Thanks sbb membaca surat ni.




Virgin housewife (saya xvirgin dah, tp dalam hal masak2 ni la yg masih virgin),

Monday, January 18, 2010

Another commitment



Holla............


Hmmmm.... how to say, not so sure of what we (aku n addy la) just did. Its kinda so fast. I never actually study about IT. I went there, listen what the man said and belek2 for like 15minutes and then....

YES!

or sebenarnya,

Its up to u baby (baby tu c addy la kononnya. hehehe)

Give them our IC to be copied, filled the form, sign sana, sign sini and

WALLA!!!

we are now engage into another commitment.

Aduh!!!

Kitorg sbenarnya xpasti kalau mampu. But i'm so happy that my dearest Addy is not scared of commitment at his young age. Tp ya la, as i said eh taip tadi la, takut nya!!! Bole kah ni??



Apa yg aku merepek ni?!




Nah! clue d bwh ni.


Now we have to really watch our spending yg skrg ni pun........... eh! when was the last time aku buat entry shopping? urghhh!!!


x.o.x.o

Tuesday, January 12, 2010

Azam tahun 2010 yg ke-xx

Haluuuu..........


Cerita jalan2 semalam kita tangguh dulu ya. Sbb gambr blum upload lagik. Ko tau la kalau mo upload gmbr ni leceh ckit. Kena kecikkan size la... bla bla bla... Ok. Sila teruskan baca paragraph d bawah ini.

Bulan march ni family c Addy mo buat gathering d KL katanya. So tugas aku la skodeng tiket for my mentua. Skodeng jak la. Bayar2 tu tugas c Addy. Sambil tgk tiket utk diorg, aku pun carik la lobang utk aku sendiri p bercuti. Destinasi yg sgt sgt dmengidam skrg ni adalah Bangkok. Serius weiiii... i want to go to Bangkok more than Paris or any other place skrg ni. Ya ampun... Kesian kan cita2 ku ni. watever...

So konon2 skodeng august before bulan puasa la. Perghhh!! Best beb!! Harga tiket mmg marvelous la!!! I love u MAS!!!


Ko tgk tu!!! RM37 per person ok!!!
Kalo mata ko berpinar pinar mo tgk tu, ko tekan la gmbr tu kasi besar.
biar jelas n jeles ko tgk!


Nah!! Lagik!!!

Utk tiket balik pun sama beb!!!!Align Center


Lebih murah daripada tiket pegi KK!! Nah!! Ko pun kelam kabut la ni mo p bangkok kan. Echecheche...... Kemain lagik ko ah! Relax beb...

Lepas kira2 campur, darab semua...... ko rasa dlm harga berapa beb??? Aku agak total below than RM500. Infact hehehe.... Aku rasa dlm Rm400 jak la mahal2 pun. Ya la... 1person return ticket baru Rm78. Darab 2, RM156 only mah!! Busuk2 tax pun... Aiya... Dlm RM400 la! Seronotttt!!!



Sekarang sila tgk ini!!!!!

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
(gigih jugak mo kasi bintang2 kan)

Align Center
Nah kau!!! RM998!!!

Ini including insurance RM88 for 2person la. Sejak bila pulak MAS ini bagi option utk insurance?? Mcm Air Asia la pulak. Tp gila ah. Daripada kiraan aku yg guna jari pun bole tu kepada kiraan tak terjangkau akal ku.


Ini nah pecahan tax yg diorg bagi. Pecah impian ku!!!!



Ya! RM37 is seriously xlogik la kalau all-in price tp tax diorg tu bah! Aduh2!! Xpa la.. mak shopping d Summit jak la. Sana pun rasa mcm mini Thai jak. Byk btul baazar baju thai d sana. Siapa mau ikut??? Xpayah passport.



x.o.x.o,

Monday, January 11, 2010

Hari ini aku cuti!!!

Haluuu.........


Hari ni aku cuti!!! wehooo... my plan is to take a ride on hop-on-hop-off!!
jom!!!!! hopefully cuaca akan memberi kerjasama sepenuhnya.




p/s: i got like 10 new post yg xpandai post2!! thanks to the *&^%$#!!!! streamyx (yg lebih layak d bakar!!)