Sunday, January 31, 2010

Musim preggy!

Hoolaa........


Skrg ni musim org preggy kah apa ni??? Ada komplot kah apa?? Bukak blog sana preggy, blog cni preggy, yg kawen slps aku pun suda preggy. Even bukak FB pun sama, cousin Addy yg kawen christmas dulu pun suda meloya loya morning sickness status nya. Grrrrr...... Lepas tu semua org sibuk tny aku pulak. Apa tah kena mengena aku dgn semua ni! huh!!! Sebenarnya.........
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
hahaha.. suspen2.
*
*
*
*
*
*
mcm best pulak!

Ok stop2... jgn marah ok. Dan Sebenarnya Yuna.... AKU BLUM PREGGY! Skrg ni pun aku period. Dan jgn salah paham, AKU XGEMBIRA PUN AKU PERIOD NI sbb i really hope i will miss my period sejak berbulan bulan lalu. It breaks my heart everytime to tell Addy yg dia kena berUSAHA lagi. Berusaha lebih keras, deras membanting tulang ke arah itu. Jgn igt kami xberusaha ok. Usaha bersunggh sungguh ni. Kadang2 sampai stress aku mo memenuhi permintaan kamu ni. Relax la... aku baru kawen 5bulan. Byk lagik pasal c Addy aku baru mo blajar.

Dan sebenarnya jugak, dulu aku pernah period lambat 2minggu. Yeah... aku test n dua palang itu suda naik. Its positive!! Too happy sampai lupa amik gmbr. Konon2 xmo bgtau Addy hari tu jgk sbb mo suprisekan dia. Mcm mn?? Mana bole bgtau. Nanti aku nak guna balik taktik tu next time. Nanti dia baca d cni xsuprise la uol!! Tp i was too exited, malam tu tu jgk aku bgtau. Mmg xguna btul mulut aku ni. Addy pun head over heels malam tu sampai tidur pun senyum2. C Addy senyum la... aku, ko xtau lagik. Aku xbole tidur sbb senyum jak sepanjang mlm.

Bila aku buat mini open house during raya haji tu, i received lots of congratualtion wish dari kawan2 c Addy. Semangat btul c Addy tu kan. Habis d canang dgn kawan2 nya. Sweeet.... But few days lepas tu aku bleeding. But only for 2days. I still hope everything is gonna b okay. So aku buat test lagik. Yeah peeeps... it was negative. Aku buat 2kali and both pun negative. Aku dah tensi, i just left the tester d singki biar c Addy tgk sendiri.

Tp sekarang ni aku kalau period misti 2hari jak. Aku pun xtau knp. OK la... itu jak. Skrg aku mo kemas rumah. Anak bapak aku mo dtg besok. Eh! tp kalau ada petua2 sila bgtau ya!





x.o.x.o


7 comments:

Sheila said...

petua untuk cepat pregnant tu teda lah selain BERUSAHA dengan lebih KUAT..
tapi yang period 2 hari ja tuh, cuba makan supplement Primrose Oil.. bagus utk perempuan..aku pernah makan sebab pernah sebulan nda period time muda2 dulu..

Nad said...

Haaaaaaaaaaaaa so you dah kawin lar sebenarnya yerrrrrrrrrr

ArmaniWhite said...

marilah kita sama2 berusaha..hahaha..
jom lumba sapa dpt baby dulu.. :p

iNa said...

tom...mesti frust...
ina pnah rasa gitu..sgt frust..

then bile teringin sgt nk preggy....tup2 dtg period...mmg sgt frust...

sabar ya..
rezeki ada...cuma belum masa lagi...
doa byk2.... :)

ina doakan cpt2 preggy.. :)
all the best :)

~ sHa ~ said...

jangan stress2 tom. tu yg ko period 2 hari tu.baru 5 bulan la ko kawin,blum 5 taun.hehe.sis pon 2 taun kan baru dpt rezki..

biasa la org mesti sebok tanye dah ada isik blum?ko jawab je ada..isik lemak..ehehe..

banyak2 sabar n doa..ni masa utk spend dengan husband ..;)

Daddy + Mummy said...

ko bleeding??napa x gi jumpa doc terus?act,kalo suda start bleeding,ko mesti jumpa doc terus sbb ko akan dikasi ubat utk stopkan darah & maybe ko akan dikasi masuk wad utk rest jak..nda blh bergerak langsung..bleeding hari pertama msh blh diselamatkan dgn syarat mesti jumpa doc..bila bleeding berterusan n ko biarkan,tu yg terkeluar balek semua tu..mcm aku la hari tu bleeding..terus apa pun nda disuruh buat..baring jak di katil..bah nda pa la..anggap la ini pengalaman..yg penting ko sabar k..papahal ko leh msg aku ka sepa2 yg sdh jadi ibu la..at least dpt sket2 ilmu yg leh dikongsi bersama.. Ko x tanya, ko xtau.. Aku dulu pun gitu.. Mesti byk bertanya.. Xpe..aku dokan moga ko cepat pregnant k..tingkatkan usaha..heheh.. :)

shima said...

hi,salam perkenalan..

bleeding tu tak g chek dktr ke..kena cek tgk.insyaAllah ada rezki tu nnt