Friday, November 13, 2009

2012

Yuhuuuuuuu.... mari kita bercuti drpd cerita honeymoon c dewi yg kadang2 memual kan tu. Mcm dia sorg jak honeymoon. Jom cerita movie!

Siapa pegi tgk 2012 smlm?? Aku!! Aku!! ok selain aku siapa lagik yg tgk??



Aku mmg tunggu movie ni. Maklum la skrg kan mmg demam kisah 'end of the world a.k.a kiamat'. Eh! tp nampak mcm aku x insaf jak. hmmm.... Aku mmg rajin surf pasal notradomus theory, cerita pasal mayan calender yg last sampai 21/12/2012 (konon2nya kiamat la) tu semua. D discovery pun skrg byk cerita benda ni.

Smlm tgk movie d GSC 1Utama sbb cineleisure tutup. kenapa dia tutup ah? Forever kah diorg tutup tu??

So kisah nya, ada la saintis jumpa tnda2 bumi mo berkiamat ni. So selaku HERO BUMI, maka US pun coba segala daya utk menyelamatkan man kind. So diorg buat kapal la yg besar n dimuatkan segala cerdik pandai, pemimpin dunia n org2 kaya yg mampu bayar 1billion per seat. Org2 mcm kita jgn harap la! Insaf n pasrah jak ok.

Binatang pun ada kena selamat masuk dlm kapal jugak. Aku tgk ada zirafah n unta, ada bunyi singa jgk. org ckp these is the cycle of the world. Akan jadi every brp ratus juta tahun tah. So patut la dinosor pupus kan sbb dinosor mana bole masuk kapal. besar giler tu..

Tidak dlupakan jugak karya2 agung seperti monalisa semua. So bole la kita tgk mcm mn hebatnya banjir tersebut. Bikin takut.. terbayang banjir zaman nabi noh. Tsunami seisi bumi ok. Ko panjat la everest pun xda nya ko selamat.

Pergolakan diorg dlm menyelamatkan mankind n manusia2 yg terpilih naik kapal ni la intipati cerita ni. So cliche bila US adalah hero. Oh ya! pada kamu yg angan2 akan dselamatkan US tu sila jgn mimpi ok sbb nya xda pun org malaysia dlm kapal diorg tu. even our PM pun xda. hahaha.. Hilang la anak malaysia d kehidupan akan dtg.

Aku rekomen la kamu p tgk movie ni. Lepas tu insaf ckit. Tp science not really ditekankan dlm cerita ni. Kecewa ckit bcoz i lost d situ. Cuba carik perkaitan nya dgn sains. "Eh! ini kan cerita rekaan. Gila poyo la ko dewi. Mo cerita science p tgk dokumentari la", kata laki ku yg budiman. FINE!


Aku bagi 5bintang utk effect air tu! and keupayaan budak tu bertahan dlm air walaupun d pukul tsunami.




x.o.x.o

No comments: