Friday, March 27, 2009

Tawau metrofulus...

Yuhuuuuuuu...


Ini siaran langsung drpd cc. yg semalam dgn yg td tu suda siap awal2. Skrg tunggu passport siap. aduhaiii berjanggut pulak menunggu ni.

Tadi makan d restoran toko Aminah (xpayah gugel sbb x berapa sedap jgk n sbb ia nya d tawau). Aku makan nasi (1/2 mangkuk hijau) , telur sepotong, sambal mangga seciput, pucuk paku sejemput + oren jus segelas. Bukan. Ini bukan diet menu aku. Sekadar mau bgtau aku kena charge RM8 untuk itu. Huh!!! Aku tiba2 menyampah.

Lepas tu tadi termiskin lagik sbb mau fax surat pegi imigresen Penang, kena charge rm7. Perghhhh!! lepas tu call imigresen penang, dia suruh hantar nombor lain pulak. Another rm7!! Chitttt!! Kenapa Tawau ni serba mahal!!! Arghhhh!

Ambil gambar passport rm10. Tergemuk pula. Lubang hidung pun menyerlah. Buduh punya tukang gambar. kenapa xbgtau yg aku sedang mendongak dan lubang hidung ku begitu menyerlah sekali. Ambil d kedai lain pula. RM12. Maklum la passport akan dgunakan selama 5tahun. Tidak mahu menanggung risiko dketawakan bapak2 dan ibu2 imigresen sbb gambar begitu selebet skali. Dan d cni diorg xbagi cd untuk gambar yg diambil. Cuma nombor. So kalau mau develop lagik, sila la ke kedai mereka semula. bijak2......

Oh tambang teksi masih murah. RM2 dari rumah aku ke town. Dr town ke rumah aku rm6 saja. Nasib baik.

Tadi waktu Q d bank, makcik dan anak2 nya yg berumur 2-4tahun Q d hadapan. Lepas selesai urusan diorg, makcik tu pun blah la. Anak dia yg kecik tu bole tny

mak!! mana duit?? duit!! duit!!
-sambil hulur tgn mintak duit


Wah! hebat budak skrg ni. Kalau pegi ATM suda pandai mintak duit. Tau2 jak mesin tu mesin duit.

OK. Itu saja laporan dari Tawau kota metrofulus ni.

Kepada yg bercuti, sis Bim n Chinadoll, enjoy ur holiday. Bukan main panjang lagik cuti kamu ah!!!



L.O.V.E ,

1 comment:

JENAB AND JANE said...

aku merinduimuuuu...ding dong!