Monday, December 8, 2008

buah apa? buah dabai...

Ari tu Addy balik kch. dia ckp dia tgh mkn buah dabai. buah apa?? buah dabai.. sapa suruh bgtau tgh mkn apa. so aku pesan la. ya. mengada ngadakan. biar la. aku jgk bukan kau. kalau kau pun jd kenapa la.

ni la toples tu

Kepingin betul mkn buah tu. so balik2 la bah aku kasi igt c Addy jgn lupa bwk buah dabai kalau dtg penang. endu' bah. dibawak nya jgk. dlm toples (toples = container. jgn terbayang yg yg bukan2. bukan topless). heh? knp ada kicap dlm toples tu? dia ckp mama'nya ckp buah dabai ni cepat rosak so mama'nya masak dulu then rendam dlm kicap. mama'nya bah yg bawak dr kch. bukan dia. makasey makcik. jasamu sentiasa d kenang. hehe.. blum apa2 suda mengada ngada bah c dewi ni.

rasa nya?? sedap!! serius. ia tidak manis, tidak masam, tidak pahit, tidak masin jugak. jd apa rasanya??!! rasa lemak. makan cecah kicap dgn gula sungguh lazat. c addy ckp aku suka mkn lemak sbb buah dabai ni lebih kurang mcm buah berangin cina (yg byk jak d kaki lima petaling street) dan avacado. tiada rasa tp sedap!

ni la bijik badai tu

addy ckp bijik dabai yg keras tu kalau d ketuk dlm nya ada mcm kacang. bole d mkn. so aku kumpul la semua bijik nya. ada la terbuang 2 bijik. tp mcm mn mau ku ketuk tu? aku bukan ada lesung batu. mau pinjam hammer dr plant tadi tp melihat keadaan hammer yg erkk... dak payah la. mkn karat aku nnt. so sampai bila aku mau simpan bijik nya ni. kepingin jgk mkn bijik nya ni.

motif tunjuk toples kosong ni? MAU LAGIK!







LaQueen: Terima kasih mak Addy sbb sudi belikan dabai dan tapaukan mee kolok.


No comments: