Thursday, July 16, 2009

Hair pulak.

Yeahhhh! Aku suda beli toga dress tersebut!!



Ya cutting mmg mcm ni. Pjg pun mcm ni la. Suda test tadi. Sekali dgn mekap. Bole la kampung2...... Aku suda bbrp kali p course mekap ni tp tetap xpandai. Mmg bebal jugak bab mekap2. Budak2 sekolah mekap lagi cun ari aku. Patut la org selalu sangka aku budak2. *sambil perasan muda*

Move!!!! Pegi ke rambut pulak. Currently my hair in straight mode. Kan baru rebonding katanya. Harus la leper, melekap n penyek. Dats the part yg aku xsuka lepas rebonding ni. Rambut aku yg sikit ni nampak lebih ckit. Kesan daripada (ayat class u!) rambut leper , adalah muka jd bulat. What a nice combination.

If i just let dowm my hair *eh! kenapa la ayat ku ni. perasan rambut mcm repunzel?*, maka akan jadi lebih kurang bgini. Ya... Mcm c Alicia Key ni. Tapi.... ada 'tapi 'ok... Rambut ku lagik lembut drpd rambut c alicia yg d bawah ni la. Kejung jak aku tgk. Xpa.. nnt aku kasi kenal dia dgn my hair stylist. Duit byk tp rambut masih kejung.


pesen ni lebih cun drpd pesen rambut dia yg serabut yg ular tu.


Or should i blow my hair and jd mcm carrie underwood ni? my hair length pun lebih kurang mcm gini jgk. Cuma muka aku la xsama mcm dia ni. Sbb dia hot! aku panas! Panas mee kari berapi. berani makan berani tanggung. Merepek jak kerja. Anyway, mee kari berapi tu sedap kah?? Ada jgk aku beli tp aku xmasak, aku makan meggi tu mentah2. Kalah ada org ckp sedap mungkin aku masak la.


Or should i updo my hair. Sanggul?

Sangul2an, cubit2an, aku menyanyi kau petik gitar.... senandungkan cinta....

hah! siapa ingat apa tu??? X igt?? Ketara xtgk RIM Chart yg pemes tahun 1997 dulu. Itu lagu cikgu Mas Idayu la! Selalu jd juara carta RIM tau! ok2... aku tau. sebenarnya senggol2an. Back to topic.


aku suka pesen bgini sbb bole bagi effect leher jinjang. Tp xbole kaber muka boolat la. Skrg pilih!! leher jinjang atau muka bulat!!! urghhhhh.....


kalau buat, mungkin yg bgini saja la. cantik jgk kan?? sila beri pujian skrg dgn meninggal kan komen d chatbox! ;p sbnarnya malas carik salon nnt. So seisi salon maharanilicious sdn bhd akan dbawak bersama ke Labuan nnt. Aku ada peralatan lengkap utk set rambut tau! Angan2 mau beli benda alah mcm topi angkasawan tu. tp tgu la lepas xjadi tunang Addy lagik.

I miss my messy hair like this. Suda berkira kira mau gunting mcm ni. Tp Addy xbagi. Kalau aku gunting pendek, dia siap ugut mau gunting botak. WTFish... I gunting pendek stylo apa... Tp tolong la incik Addy tu jgn gunting botak, nnt org sangka dia pelakon conehead pulak. hahahaha... *ketawa2 la skrg. lepas Addy baca entry kena bunuh terus*


rambut nampak lebat dan byk!!

Ini tayang rambut kah tayang sunglass pasar malam batu Feringghi ni?? ya ampun... malu2. Dior konon!

What about shoe??? clutch??? Arggghhhh! suda2. Aku p sana just for the sake of having fun n to catch up with my old friends. Argghhh!! malas mau pikir la pasal ni. Besok kena pikir baju Addy pulak. He's going to Labuan too! *padahal xda budget* Harap ada anugerah untuk "siapa datang paling jauh for the reunion" since award best dress mmg xdpt la.

Oh ya. Td beli crop jacket jgk. Incase termalu pakai toga dress tu bgitu saja. Since bhgn lengan n belakang lengan, area arm pit tu byk lemak berkrim.


x.o.x.o,

Tuesday, July 14, 2009

Dress for Grammy

The dress code for my collage 10 yrs anniversary is 'Dress to impress' 'Dress to kill' and one even said 'dress as if u are going for a grammy'!? Wah! mati la glamer nya theme. I tot just a reunion untuk jumpa2 then minum2 n bbual2. But i was totally wrong. Jeans are prohibited unless your jeans mcm Ryan Seacrest. For guys, its monkey suit. Sila pakai kot gitu!

So skrg aku kebuntuan mau pakai baju apa ni?!

At first sblm tau theme, aku terpikir pakai baju ni jak.

mine kaler turqiose la.
terlalu santai kan. out!


but then bila tau theme. aku blur.


ini cukup glam kah??


terpikir jgk untuk try toga dress since xpernah pakai.

tp berani kah?


atau recycle maxi2 lama??


yang ini?? oh. out!!!



yg ini?? out jgk kan!!



atau yg ini? mcm out jgk la!


yang ini?? hmmmm...

kalau dpt yg ini kan best!!!!

mana la mau carik ni?


lepas tu untuk p tgk show dayang pulak???


grrrrr..... pasti nya baju recycle saja untuk itu.





X.O.X.O

Monday, July 13, 2009

Singa no more

Wehoooo....

Makcik sedang merebondingkan rambut! so lepas ni kurang la gambar2 rambut kena sanggul! Wehooo.... n mau colour jugak. Tp blum decide kaler apa. nasib baik salon ni ada wifi. Tp battery laptop aku kong. Ko rasa bole tumpang plug sekali kah??

Mau jumpa?? Sila buat temu janji.

muka tuan rumah


Actually i have lots of stories bah ni. Tapi d peram jd draft jak. Xtau la... Rasa ilang seru jak utk menulis. Semua entry mcm buhsan. Ya ampun... buhsan nya hidup ku!

Weekend ni rasa sekejap jak. Tp jadual weekend aku skrg semua suda terisi. Sorry no slot for u!

Sabtu baru ni aku teman kawan Addy c Zool n family dari Kuching berjimba d Penang. Tp kesian jgk sbb hujan bah. Jumaat diorg sampai tu terus hujan lebat x hengat. Pulau Tikus pun banjir. Mati la tikus2 tu kelemasan. Teka teki:

Tempat mana xda kucing??? - Pulau Tikus Penang!!!
Tempat mana xda tikus?? - Kuching Sarawak!!!

LOL! I know its lame. ;p

Semalam pulak aku kerja. Intel shutdown. Alhamdulillah semua berjalan lancar. Kerja siap!! Despite of few mistakes i did! Fheeeewww! Lepas kerja terus p airport untuk sesi babai2 dgn Zool n family. Dapat coklat 2kotak!! Aku rasa kalau aku mkn ni mmg setengah tahun jgk baru habis. I'm not a chocolate fan peeps. Coklat tahun lalu dari Langkawi masih lagik ada d icebox ku.


coklat 2plastik didepan tu masih dlm icebox.

The coming weekend pulak aku akan berjima d pulau mutiara lau cina selatan..... Bukan penang! tp Labuan!! Hoyeeee!!! For my matriculation 10yrs anniversary celebration. Ayoh meriahkan suasana!!! As u know Labuan ni duty free so mmg heaven la for chocolate lover. Me??? Nahhhhhh!! Tidak akan d ulangi kesilapan d Langkawi dulu. Bagus shopping baju jak. Cant wait utk jumpa kawan2 lama!! Labuaaaannnnnnn here i come!

Vanue -Labuan Waterfront Financial Hotel
pic credit to marimari.com

The following weekend aku akan ke Pangkor for the company trip. Finally after bbrp perang email (aku xterlibat sbb xpandai tulis email), my company decided utk buat 2nd trip. Ok la kan. Fair utk semua org. Semua gembira??? Mak pun gembira. Jom p beli bikini!!



pic alamak! lupa credit to siapa tp hasil google la!

Weekend lepas tu pulak, aku suda start cuti. maka balik Tawau!!! Gonna be busy as a bee kali kan. Byk kena buat. Doakan semua selamat ya!!


Weekend2 lepas tu pulak iaitu 8/8/09 aku akan jd maharani of the day!! Wehooooo.... Berdoa jak biar semua nya as i ever wish n hope.Walaupun perancangan kurang rapi ckit. Kakitangan sokongan xbyk. Mak kena buat sendiri most of the thingy.

Lepas2 tu pulak akan menjadi Maharani kucing d Dewan Pustaka Negeri Kuching. Suda tgk baju utk kuching lepas d beading2 thru mms smlm. Kenapa aku rasa baju tu kelihatan lucu banget! Serius weiiii... Arghhhhh.... doakan yg terbaik saja!

Lepas tu 22hb djangka ramadhan 1st. Tp rasanya aku xdpt masak utk incik suami sbb aku masih kerja d penang. eh!! stop! stop!! hahaha... better stop sblum aku terlajak sampai perancangan raya. Nanti xda pulak aku update utk raya kan.




Saturday, July 11, 2009

Aku suda balik

Haluuuuu.....

Aku suda selamat pulang ke pangkal jalan *uweeek* ok.. sudah selamat balik ke penang pd hari isnin lagik. Tp masih lagik terasa jet leg. Sungguh mengada ngada jak jet leg konon padhal twu-kl just 2jam3ominit. kalau p jauh2 mungkin aku koma terus. Tp serius dnasihat kan siapa2 yg mau naik kapal *terutama sekali udara asia* sila bawak neck supporter ya. Alah.. bantal bentuk mcm huruf C tu. Sbb kalau tidak mmg sakit la leher ko. Aku hari rabu tu kelam kelibut kemas bag smpai lupa bawak bantal aku tu. nasib baik ada Addy. Bukan stakat neck, dgn aku2 skali dia support *ok... kanak2 jgn ikut. sila tgk lembu bjoget d sebelah kiri seja*

Selama seminggu ni aku masih rasa jet leg. Kepala hang2.. Ingn d belai!! So hari selasa aku p facial d tempat biasa aku pegi. Lama btul aku x p facial. Ada la jgk setahun. Berkarat muka baru mau p facial. haha... Salon ni murah. Serius murah. RM30 only. Sila jelous! Dolu2 aku amik treatment facial la sbb muka hazab. Skrg ni ambil normal facial jak. Berkesan xberkesan facial d cni aku x kesah pun. Muka owner dia pun xla brp lawa. Eh! lawa tu sensitive. I mean kulit dia pun xda marbelles. Pekerja dia lagik la. Paham maksud i? Tp aku suka jgk d cni. Sbb layanan tip top. Selalu normal facial just 30minit jak kan. Ini sampai 1jam40minit. Seronot oooo tidur kena belai.

On thursday aku rasa mok p mengurut pulak. Penyakit lama suda kembali. Time aku study, aku pengunjung setia pusat memanjakan diri. Padahal study xda la stress pun. Aku mau p urut tradisional. Sbb aku rasa aromateraphy massage tu mcm lawak jak. Picit pun mcm xda rasa. D salon ni urut cuma RM35 jak!! siokkk!!! Tp owner tu pujuk2 la amik bubble bath. Aku mmg xbole org promo2 ni. Ok set..... Ambil la! Rm60 jak pakej mandi bubble n massage tu.

Tp kalau p massage tradisional tu ko jgn harap la relax mcm urut aromateraphy-yg-lucu. Yg ini mmg rasa mau bersilat dgn tukang urut. Sakit ko!!! Kan dia mau betul kan urat2 bersimpul segala. Keluarkan angin2 dari badan. Ada la jgk aku trasa mau tendang jak kakak tu. Kaki dgn tgn aku semua sudah bersilat. Mulut aku??? Mcm perempuan beranak jak bising.

Awwww...
Arghhh....
Uuuu...

tp yg penting lepas urut tu

ahhhhhhhhh........
sedap. bdn rasa ringan sambil perasan2 slim.


Baru aku perasan ada sbulan lagik sblm hari besar. Cheh!! Big Day bah! aku xda pun amik apa2 pakej treatment. Endu bah... muka berkarat bah mo kawen. Mcm mn ni ah? Aku ada tgk pakej d salon tu tp kan aku suda ckp td secara indirect ;p aku xpercaya dgn keberkesanan diorg utk mewujudkan aura2 kejelitaan ku. Patut kah aku mengambil pakej2?? Tp aku mau buat rambut lagk. Mau rebonding n kaler. Sbb skrg rambut halfway curly mcm hantu n karat pun tinggal separuh jgk. Budget??? Xda! Grrrr!!!




p.s: sis comey: camera xda. so xdpt jaja muka lagk. Lagipun xda beza la. Aura xnaik lagik. hehehe... gmbar ini bole??


posing sepesen!


haha.. ini gambar ikhlas ya. Bukan stakat promo baju bajan. Sbb ini jak la gmbr ya ada. syukur la nak........



l.o.v.e

Thursday, July 2, 2009

Balik kampung lagik!!!

Time kamu baca email ni aku sedang bersenang senang d dalam Udara Asia "semua bole terbang". Aku balik Tawau lagik. Tujuan kali ini utk finalise kan baju bajan sanding, band, meja, photog, tempt tinggal Addy & family, kereta sewa, jumpa kawan2 utk bg kad jemputan....

Anyway, thanks to my mom punya menantu yg sudi berjanji akan mengeset rambut aku time nikah. N boss dia yg sudi menyolek aku jugak. Dgn syarat bg dia mkn. Cheh!! itu syarat ko?? makan la sampai muntah!!!



Oleh itu.... jaga diri baik2.... adios!!!






Wednesday, July 1, 2009

10 tahun yg tersembunyi d sebalik rambut ekor kuda

Yuhuu...........


Tadi aku sudah selamat mengetest HIV. Kejap jak pun. 30 minit jak.... Mcm biasa, aku lulus dgn cemerlang. Yeahoooo.... Bole kawen!!!!

Ini dialog time d bilik nombor 5. (Bilik isi2 borang sambil kena soal siasat.)

Incik X (aku xtau nama dia la): Ni nak p Pee Elle *&^%)()& kah?

Aku: Hah??? *aku xtau apa la dia ckp tu*

Incik X: Ni nak Medical Check up ni nak P P.L.K.N kah?

Aku: hah???? *apa kah ini??* Xla.

Incik X: Abis tu kenapa?

Aku: Nak check HIV utk pra perkahwinan.

Incik X: Hah??? *turn dia pulak geleng2 kepala xcpercaya* Ini umur berapa ni nak kawen ni? Bukan nak g PLKN ker?

Aku: Umur??? Hahahaha... *gelak sgt besar* 28tahun sahaja.

Incik X: hah?!!! Nampak mcm budak lepas skolah nak g PLKN jer....

Ini disertai oleh sister2 d situ yg ckp aku ikat rambut pony tail kot nmpk mcm kanak2 ribena.

Wah gitu!! I nampak mcm 18thn uuuuuuuu.....

OK. itu jak. bye!!!